Beste
ouders,
Alvast
een dikke ‘dank je wel’ voor jullie bezoek aan de boekenbeurs! Hopelijk vonden
jullie het leuk. De kapoenen vonden het alvast geweldig!Deze week is een beetje raar: We turnen op een ander moment, er is een dagje rust, we gaan naar het toneel, …
De week doet wat raar en staat een beetje op z’n kop.
*
Maandag:
- Taal: - Vertellen over het weekend.- Herhalen van de leesmoeilijkheden: woorden die eindigen op –d, -b, -ch, -cht, -ng, -
nk.
- Woorddictee in onze gele dicteeschrift.
- Schrift: Woorden met de ‘b’.
- Rekenen: We leren een trucje voor de toveroefeningen. 4+3=7 è 14+3=17
- WO: We werken in ons boekje van Ankers. Hierbij leren we het verschil tussen sporen en
afdrukken. En we hebben het ook over gevaren.
* Dinsdag:
- Taal: - Daar zijn de woorden met een korte
klinker, die lang klinken: ja, zo, nu, …- Proef: Letter- en woorddictee.
- Rekenen: Ondertussen kennen we de begrippen ‘meter en kilogram’, nu komt er de liter bij!
- Schrift: Woorden met de verbindingen ‘vi’ en ‘vu’.
- Sociale vaardigheden: De dieren van Axenland brengen het verhaal van de overstroming. Hoe
kunnen we hulp van een ander leren aanvaarden?
- MV: Pasen staat voor de deur. Daar hoort een paasmandje bij!
- Turnen: We gaan voor 1 keertje op dinsdag turnen op 10u35, want donderdag gaan we
naar CC Ter Vesten.
* Woensdag:
Het is pedagogische
studiedag. De kinderen hebben een dagje rust en de juffen en meesters gaan naar
school!
* Donderdag:
- Taal: Herhaling van de gekende leerstof.
Lezen en werken in de boekjes van taal.Proef: Zinnendictee.
- Rekenen: Proef sprong 8: Metend rekenen en meetkunde.
Aftrekkingen van het type TE-E (14-3=11, want 4-3=1)
Splitsen tot 8 automatiseren.
- Schrift: Woorden met de verbindingen ‘wi’ en ‘wu’.
- GO en NCZ.
Lotte en de maansteen.
* Vrijdag:
- Taal: Woorden met een dubbel kopje EN een dubbel staartje lezen.
Proefje taaloefeningen.
Woorddictee.
- Rekenen: Aftrekkingen van het type TE-E (14-3=11, want 4-3=1) verder inoefenen.
Splitsen tot 9 automatiseren.
- Schrift: Woorden met de verbindingen ‘bi’ en ‘bu’.
- WO: We lezen samen met onze leesmakker op ons eigen AVI-niveau.
Zo kunnen we leren van en met een ander.
- ZWEMMEN: Vergeet de zwemzak niet!
Veel
groetjes,
Juf
Stephanie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten